Leiebil Israel
Kundeservice: tlf 21 03 06 23Finn leiebil i Israel
Israel har en moderne motorvei nettet, som forbinder alle destinasjoner i hele landet. De fleste veiene er godt vedlikeholdt. I de senere årene, økte investeringer i infrastruktur har ytterligere forbedret tilstanden på veiene. De fleste veiene er nummerert i henhold til orientering og betydning. Generelt er øst-vest veiene gitt oddetall, og nord-sør veier er gitt partall.
Vanligvis er de viktigste nasjonale motorveier nummerert med ett eller to sifre og mindre viktige, lokale veiene er nummerert med fire sifre, men unntak fra disse reglene finnes. Alle kryss og avkjørsler er signert med navnet på krysset eller utveksling, antall av veien det fører til, og navnet på byer eller gater det fører til. Når får retninger, er det best å spørre etter navnet på en avkjørsel samt avkjørsel rett før det.
Trafikken i Israel driver på høyre side. Trafikkskilt og regler er vanligvis standard og ligner de av Vest-Europa. Vanligvis har hvert lyskryss en pil på toppen, og lyskrysset deretter kontrollene reise til den angitte retning, med et grønt lys som garanterer at alle motstridende trafikk står overfor et rødt lys. Lights uten piler over dem kontrollere alle retninger. Rødt lys betyr alltid stoppe.
Slå til høyre eller venstre ved rødt lys er strengt forbudt. Det er ingen vei til venstre eller høyre mens gir til motsatt trafikk, siden motstridende trafikk alltid står overfor et rødt lys, selv i fravær av piler (men dette er ikke alltid tilfelle med fotgjengere, spesielt når du svinger til høyre). Som i flere andre land, er den grønne fasen innledes med en rød + gul kombinasjon fase. Et blinkende grønt lys indikerer at det gule lyset er i ferd med å dukke opp, men kan vanligvis finnes bare på veier med fartsgrense på minst 60 km / t.
Hvite vegoppmerking brukes til å skille både trafikk som reiser i samme retning og i motsatt retning.
Gule linjer blir brukt til å markere ytterkantene av veien (ikke krysse disse, bortsett fra hvis du stopper på en skulder), og oransje eller røde linjer brukes i veiarbeid soner eller følge en nylig endring i veiskilt. Rundkjøringer (rundkjøringer) er svært vanlig; ene gir vei til biler allerede i sirkelen. Det er ingen all-veis stopp skilt som de i USA, Canada og Sør-Afrika. Alle stoppskilt krever drivere for å gi etter for alle motstridende trafikk etter at han kom til en fullstendig stopp. Highway signage er vanligvis på hebraisk, arabisk og engelsk, men noen ganger bare på hebraisk og engelsk.
Hovedlys må være slått på (selv om dagen) på intercity motorveier fra november til mars. Motorsyklister må ha sine hovedlysene på i alle månedene i året. Sikkerhetsbelter må brukes til alle tider i alle seter. Snakker i en mobiltelefon uten håndfri system er forbudt.
Hvis man må gå ut av bilen på skulderen av en motorvei, er det en lov som krever at man legger på en refleksvest for å fremme synlighet. en er også pålagt ved lov å holde en slik vest i bilen, og ikke i bagasjerommet, til alle tider. Bilutleiefirmaer er pålagt å levere en slik vest, og det er vanligvis plassert inne i hanskerommet.
Parkeringsbestemmelsene er angitt med kantmarkeringer. Røde og hvite tegninger bety parkering er forbudt, selv om denne regelen blir ofte flouted utenfor ukedag daytimes. Men bare fordi andre gjør det, betyr ikke at bilen vil ikke bli bøtelagt eller tauet. Ikke stopp nær fortauskanter merket rødt og gult, fordi disse er vanligvis forbeholdt visse kjøretøy, som busser på bussholdeplasser.
Gå til toppen
Populære steder i Israel
Populære flyplasser
-
Ben Gurion Flyplass